Καζάκη Παναγιώτα
ΠΕΡΙΛΗΨΗ
Το σενάριο αυτό σχεδιάστηκε για να υλοποιηθεί στο πλαίσιο του μαθήματος της Πληροφορικής της Γ’ Γυμνασίου. Πρόκειται για έναν ευέλικτο διδακτικό σχεδιασμό, που με ελάχιστες τροποποιήσεις μπορεί να εφαρμοστεί σε όλες τις τάξεις του Γυμνασίου, καθώς και στις τελευταίες τάξεις του Δημοτικού. Αποτελεί μια διαθεματική-διεπιστημονική προσέγγιση του ΔΕΠΠΣ-ΑΠΣ, που επιδιώκει να συμπεριλάβει ολοκληρωμένα τις πρόσφατες οδηγίες του ΙΕΠ για τη διδασκαλία της Πληροφορικής. Παράλληλα επιχειρεί να αναδείξει το θεωρητικό πλαίσιο στο οποίο βασίζονται οι οδηγίες του ΙΕΠ, καθώς και τα οφέλη που συνεπάγονται για τους μαθητές. Συγκεκριμένα η διδακτική πρόταση στηρίζεται στις αρχές του κοινωνικού εποικοδομισμού και της συνεργατικής μάθησης με υποστήριξη υπολογιστή. Στο εργαστήριο της Πληροφορικής, οι μαθητές χωρισμένοι σε μικρές ομάδες ανατρέχουν σε προηγούμενες γνώσεις Φυσικής και Πληροφορικής για να κατανοήσουν και να τροποποιήσουν έτοιμα κυκλώματα. Πρώτα ανακαλούν τις γνώσεις Φυσικής από το κεφάλαιο του ηλεκτρικού ρεύματος, για να κατανοήσουν τη συνδεσμολογία ενός pushbutton. Στη συνέχεια καλούνται να κατασκευάσουν και να προγραμματίσουν, αρχικά σε περιβάλλον προσομοίωσης Tinkercad και στη συνέχεια σε πραγματικό περιβάλλον Arduino, μια διάβαση τρένου με χρήση των κινητήρων Servo και Gearmotor.
Πλήρες άρθρο (αρχείο PDF): Διάβαση Τρένου με Arduino. Μια Διδακτική Πρόταση Βασισμένη στις Πρόσφατες Οδηγίες του ΙΕΠ