Τζελέπη Σοφία, Κοτίνη Ισαβέλλα
Στην σύγχρονη ψηφιακή εποχή έρχεται να προστεθεί στις ικανότητες της γραφής, της ανάγνωσης και της αριθμητικής και η ικανότητα της Υπολογιστικής Σκέψης. Η Υπολογιστική Σκέψη αποτελεί μια θεμελιώδη ικανότητα του σύγχρονου ανθρώπου η οποία μπορεί να αναπτυχθεί με παιγνιώδη τρόπο μέσω κατάλληλων διδακτικών και παιδαγωγικών προσεγγίσεων. Η ενεργός συμμετοχή των μαθητών, απαραίτητη προϋπόθεση στην μαθησιακή διαδικασία, μπορεί να επιτευχθεί με την εισαγωγή της παιχνιδοποίησης. Τα οφέλη από την παιχνιδοποίηση δεν περιορίζονται μόνο στο κομμάτι του “μαθαίνω διασκεδάζοντας”. Επεκτείνονται και στην ανάπτυξη ικανοτήτων επίλυσης σύνθετων προβλημάτων, δημιουργίας και ανθεκτικότητας όσον αφορά την εργασία με δύσκολα προβλήματα. Η εργασία αυτή αναπτύσσει ένα πλαίσιο σχεδιασμού εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων, βασισμένο στην θεωρία σχεδιασμού παιχνιδιών με στόχο την ανάπτυξη ικανοτήτων, στάσεων / συμπεριφορών και λεξιλογίου Υπολογιστικής Σκέψης. Το προτεινόμενο πλαίσιο μπορεί να βοηθήσει τους εκπαιδευτικούς να κατανοήσουν την έννοια, την αναγκαιότητα και την διαδικασία πλαισίωσης μαθησιακών δραστηριοτήτων από στοιχεία Παιχνιδοποίησης και να τους υποστηρίξει στην προσπάθεια τους εμπλουτισμού των διδακτικών σεναρίων με δραστηριότητες που ενισχύουν τις Ικανότητες Υπολογιστικής Σκέψης. Τα αποτελέσματα της έρευνας από την εφαρμογή του πλαισίου αυτού στο χώρο της διδασκαλίας της Πληροφορικής είναι ενθαρρυντικά και υποδεικνύουν μια ισχυρή προτίμηση των μαθητών στην παιχνιδοποίηση για την διδασκαλία του προγραμματισμού.