Τσακιρίδης Θεοφάνης
ΠΕΡΙΛΗΨΗ
Τα παιχνίδια, ψηφιακά και μη, είναι πολύ διαδεδομένα στους ανθρώπους. Ένας από τους λόγους είναι η στρατηγική που έχουν αναπτύξει οι σχεδιαστές των παιχνιδιών και αφορά την επιβράβευση των παικτών για διάφορες ενέργειες ή αποστολές που φέρουν εις πέρας. Η χρήση παρόμοιων στρατηγικών για την προώθηση της συμμετοχής των μαθητών στη μαθησιακή διαδικασία και την επίτευξη των μαθησιακών στόχων ονομάζεται παιχνιδοποίηση.
Στο άρθρο αυτό παρουσιάζονται ευρήματα από έρευνες που καταδεικνύουν τα οφέλη χρήσης της στην εκπαιδευτική διαδικασία, καθώς και τρόποι με τους οποίους η παιχνιδοποίηση μπορεί να αποτελέσει ένα ισχυρό μαθησιακό εργαλείο παρακίνησης των μαθητών. Θα παρουσιαστούν, επίσης, τρόποι και μέσα εσωτερικής παρακίνησης που στηρίζονται στην παιχνιδοποίηση και μπορούν να ενσωματώσουν οι εκπαιδευτικοί στις μεθόδους μάθησης που χρησιμοποιούν (μικτές και μη), ώστε να πετύχουν τον παραπάνω στόχο.
Πλήρες άρθρο (PDF): Η παιχνιδοποίηση στην εκπαίδευση: οφέλη και εφαρμογές